Close

Jak zwiększyć widoczność strony?

Jak ważne dla firm jest posiadanie zoptymalizowanej strony internetowej? Cóż, badanie MediaPanel wskazuje, że w 2022 roku, już ponad 25 milionów Polaków korzysta z sieci każdego dnia. Wyszukując informacje, większość z nich wchodzi w pierwsze, topowe wyniki wyszukiwania. Jeśli więc Twoja witryna nie pojawia się na pierwszej stronie Google, koniecznie musisz to naprawić. I tu właśnie wkracza pozycjonowanie stron internetowych. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest SEO, jakie działania wchodzą w jego skład i kto zajmuje się optymalizowaniem stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych jest ważnym narzędziem dla każdego przedsiębiorcy, która chce odnieść sukces w Internecie. Optymalizując witrynę pod kątem wyszukiwarek, można zwiększyć jej widoczność i przyciągnąć więcej odwiedzających. To z kolei może prowadzić do zwiększenia liczby klientów i sprzedaży. Pozycjonowanie jest zatem istotną częścią każdej skutecznej strategii marketingowej. Istnieje wiele różnych technik, które można wykorzystać do poprawy SEO witryny. Profesjonalna optymalizacja własnej strony WWW to zwiększenie szans na sukces sprzedażowy Twojej firmy!

Dlaczego dobra widoczność firmowej witryny jest istotna?

Dobra widoczność firmowej strony internetowej w wyszukiwarkach jest ważna, ponieważ może pomóc w uzyskaniu większego ruchu w witrynie. Im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie znajdą daną stronę WWW, co może prowadzić do zwiększenia liczby klientów i poprawę wskaźnika sprzedaży. Lepszy ranking w wynikach Google może także pomóc firmie w budowaniu marki i reputacji na rynku. Co więcej, poświęcając czas na poprawę widoczności witryny, jesteś w stanie zaoszczędzić na reklamie!

Co składa się na optymalizację SEO?

Znasz już podstawową definicję SEO i wiesz, na czym polega cały proces optymalizacji witryny. Najwyższa pora przejść do szczegółów. Proces pozycjonowania strony internetowej składa się z szeregu działań. W pierwszej kolejności rozdzielamy działania na on-page SEO oraz off-page SEO. To pierwsze obejmuje zakres działań podejmowanych w obrębie optymalizowanej witryny. Off-page SEO dotyczy zaś praktyk przeprowadzanych poza stroną WWW. Co wchodzi w skład obu z wyżej wymienionych?

  • on-page SEO

  1. treści na stronie – to jeden z najważniejszych elementów optymalizacji SEO; treści na stronie często decydują o tym, czy odbiorca stanie się klientem; powinny one być czytelne, przejrzyste i pisane językiem korzyści – powinny zachęcać odbiorcę do zakupu Twojego produktu; niezwykle istotne jest także stosowanie znaczników HTML (nagłówków H1, H2, H3) oraz słów kluczowych, które zostały dobrane na podstawie najczęstszych zapytań odbiorców,

  2. poprawność przekierowań – powinny przenosić odbiorcę na istniejące podstrony,

  3. odpowiednia struktura strony – szablon strony WWW nie powinien posiadać żadnych błędów, a segregacja podstron w czytelne menu sprawia, że witryna jest czytelna i przyjaźniejsza w odbiorze,

  4. poprawność adresów URL – powinny one być czytelne i odpowiednio skonstruowane,

  5. linkowanie wewnętrzne – linkowanie wewnątrz optymalizowanej strony internetowej ułatwia nawigację w jej obrębie,

  6. responsywność witryny – witryna musi być dopasowana do różnego rodzaju urządzeń,

  7. odpowiednia konstrukcja metadanych – wszystkie podstrony powinny posiadać meta opisy i meta tytuły,

  8. optymalizacja zdjęć i grafik – powinny one być wysokiej jakości i posiadać atrybuty w postaci opisów ALT (tekst alternatywny), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę Twojej witryny,

  9. szybkość ładowania strony;

Jeśli chodzi o prędkość ładowania podstron, warto wspomnieć o Core Web Vitals, czyli aktualizacji Google, która zapewnia twórcom stron internetowych ujednolicone wytyczne dotyczące aspektów, które mają wpływ na doświadczenie użytkownika. Koncentrują się one na mierzeniu doświadczenia użytkownika w trzech aspektach: czasu ładowania witryny, jej interaktywności i stabilności wizualnej.

  • off-page SEO

W przeciwieństwie do on-page SEO off-page SEO to zbiór praktyk długofalowych. Mowa między innymi o link-buildingu, czyli pozyskiwaniu linków na zewnętrznych, wartościowych stronach internetowych. Jak to działa? Pozyskiwanie linków do optymalizowanej witryny WWW z portali, które są podobne tematycznie, prowadzi do zwiększenia ruchu na danej stronie. Z uwagi na to, że coraz więcej firm stosuje takie działanie, powinieneś skupić się wyłącznie na zaufanych witrynach, które mogą wygenerować Ci wartościowy ruch w witrynie. Off-page SEO to także aktywność firmy w mediach społecznościowych oraz wiek i historia domeny, na której jest postawiona dana witryna.

Kto zajmuje się optymalizowaniem stron WWW?

Optymalizacja SEO jest procesem złożonym i skomplikowanym, dlatego samodzielne podejmowanie się działań z jej zakresu może okazać się złą decyzją. Inwestycja w wiedzę i doświadczenie specjalistów może przełożyć się na widoczność Twojej witryny w topowych wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie, znaczący wzrost sprzedaży. Do kogo więc warto się zwrócić?

Najlepszym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z doradcami internetowym WeNet. Dlaczego? Specjaliści w pierwszej kolejności przeanalizują Twoją witrynę w celu wykrycia błędów i określenia tego, co jest niezbędne do wypozycjonowania strony WWW.

Zespół profesjonalistów zajmie się optymalizacją witryny pod kątem SEO i stworzy dużą bazę linków, dzięki której wzrośnie autorytet Twojej firmy. Co więcej, będziesz mógł zostać właścicielem firmowego bloga! I to wszystko w ramach współpracy z WeNet!

Twoja witryna będzie mogła śmiało konkurować z liderami na rynku, a doradcy internetowi zaoferują Ci także bezpłatny audyt SEO, który stanie się bazą do dalszej współpracy. Aby z niej skorzystać, już teraz wejdź na WeNet.pl! Niedługo będziesz mógł cieszyć się świetną widocznością w sieci i nowymi klientami każdego dnia!

Dodaj komentarz

0 Comments
scroll to top