Close

Naturalne sposoby na uregulowanie pracy układu trawiennego i pokarmowego

dieta

Trudności z utrzymaniem prawidłowej masy ciała, zaburzenia gastryczne, biegunki, zaparcia, zgaga i wzdęcia – to wszystko może wynikać z nieprawidłowej i spowolnionej pracy układu pokarmowego. Niestety tego rodzaju dolegliwości są bardzo nieprzyjemne i odbierają komfort. Warto więc wiedzieć jakie są sposoby na radzenie sobie z nimi. Konieczne jest wprowadzenie kilku zmian w swojej diecie, by możliwe było poprawienie funkcjonowania układu pokarmowego i trawiennego. Chcesz dowiedzieć się jakie zmiany warto rozpocząć? Zapoznaj się z naszymi poradami i przekonaj się, że możesz czuć się lekko po każdym posiłku.

Pij więcej wody mineralnej

Ludzki organizm składa się między innymi z wody. Jest więc ona niezbędna do jego prawidłowej pracy. Zdaniem specjalistów każdego dnia osoby dorosłe powinny wypijać od 1,5 do 2 litrów płynów. Jednak większość z nich powinna stanowić woda mineralna, ponieważ nie jest ona kaloryczna, a doskonale gasi pragnienie i nawadnia komórki. Nie można zapominać o tym, że do prawidłowej pracy układu pokarmowego, a w szczególności metabolizmu potrzebne jest uregulowane funkcjonowanie gospodarki wodno-elektrolitowej. Jeśli więc dojdzie do odwodnienia, to niestety, ale procesy trawienne mogą zacząć spowalniać, co powodować może uczucie ciężkości, a także problemy gastryczne.

Staraj się jeść o regularnych porach

Bardzo ważne dla utrzymania prawidłowej pracy układu pokarmowego jest regularne jedzenie. Czemu jest to tak kluczowe? Organizm każdego dnia potrzebuje określonej ilości energii, czyli w tym przypadku kalorii, by mieć siłę do pracy, wykonywania poszczególnych zadań, a co więcej prawidłowego funkcjonowania. Jeśli posiłki są jedzone każdego dnia o regularnych porach w odstępach do trzy-cztery godziny, to wszystkie spożyte kalorie zużywane są na bieżąco. Jeśli jednak każdego dnia jemy o innej porze i zdarzają się nawet sześciu godzinne przerwy między posiłkami, to ustrój w obawie przed utratą źródła energii zaczyna gromadzić zapasy tkanki tłuszczowej. Przez to dochodzi do zwiększenia się masy ciała.

Jedz więcej błonnika pokarmowego

Jednym ze sposobów na uregulowanie pracy układu trawiennego jest jedzenie błonnika pokarmowego. Znajduje się on w dużych ilościach w warzywach, owocach, nasionach lnu, a także płatkach owsianych i otrębach. Jedząc błonnik można zadbać o regularne oczyszczanie jelit i poprawę ich perystaltyki.

To więc oznacza, że jelita pracować będą sprawniej, dzięki czemu nie pojawi się problem z wypróżnianiem.

Dodaj komentarz

0 Comments
scroll to top