Novakid, internetowa platforma do nauki języka angielskiego dla dzieci, zamknęła rok 2020 ze wzrostami pod względem bazy klientów, przychodów i zysku netto. Ponadto, startup działający w branży EdTech, pozyskał w ostatnim roku na rozwój produktu i ekspansję na kolejne rynki prawie 6 mln USD w dwóch rundach inwestycyjnych.
Przewiduje się, że do 2023 r. globalny rynek edukacji online osiągnie wartość 282,62 mld USD. Według Global Market Insights[1] w 2017 r. wyceniono go na 159 mld USD, w 2018 r. na 190 mld USD, a w 2019 r. już na 205 mld USD. W ciągu kolejnych 5-7 lat średnie roczne tempo wzrostu wartości rynku branży EdTech będzie wynosiło 7-10 proc[2]. Do dynamicznego wzrostu sektora edukacji technologicznych niewątpliwie przyczyniła się pandemia koronawirusa, która stała się zarówno dla gospodarki, jak i społeczeństwa przyspieszoną lekcją z cyfryzacji.
Edukacja dla dzieci oparta na innowacjach
Na fali gwałtownego wzrostu popularności nauczania online wypłynął także założony w 2017 roku w USA startup Novakid – internetowa szkoła językowa, która pomaga dzieciom w wieku 4-12 lat w nauce języka angielskiego online. Podstawą edukacji na platformie jest komunikacja i metoda pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), polegająca na użyciu gestów oraz mimiki i odpowiadająca przyswajaniu języka ojczystego. Platforma Novakid korzysta z rozwiązań cyfrowych, które przyczyniają się do personalizacji usług oraz możliwości osobistego doboru nauczycieli i zadań przez uczniów. Wśród stosowanych narzędzi znajdują się: unikalna metodologia oceny postępów ucznia (oparta na ponad 900 parametrach), metody testowania A / B i inne elementy analizy danych, a także metody uczenia maszynowego do rozpoznawania mowy i danych wizualnych. Wszystko to pozwala w dowolnym momencie uzyskać czytelne wskaźniki dotyczące efektywności nauczania oraz elastycznie dopasować program nauki do każdego ucznia. Ponadto platforma Novakid wykorzystuje model gry RPG online (MMORPG). Obecnie Novakid świadczy usługi dla uczniów z ponad 40 krajów. Nieprzypadkowo główny oddział na rynku europejskim znajduje się w Krakowie – Polska to, ze względu na liczbę uczniów, strategiczny rynek dla tego międzynarodowego startupu.
Dynamiczne wzrosty polskiej platformy
W 2020 r. znacząco wzrosły wszystkie kluczowe wskaźniki Novakid. Spółka wypracowała obrót na poziomie 9 mln USD (w porównaniu do 2 mln USD z roku 2019), a także zanotowała wzrost zysku netto. Ponadto, na polskiej platformie Novakid zarejestrowało się ponad 6 tys. nowych uczniów, co w sumie daje liczbę ponad 10 tys. użytkowników. Z kolei łączna liczba klientów Novakid w 40 krajach na całym świecie przekroczyła 30 tysięcy. Mają oni do dyspozycji już ponad 1000 anglojęzycznych lektorów. W ubiegłym roku startup pozyskał ponadto od inwestorów z USA, Europy i Azji niemal 6 mln USD w dwóch rundach finansowania. Pozyskane środki wspierają rozwój produktu oraz międzynarodową ekspansję Spółki.
– Rok 2020 stał się dla naszej firmy rekordowym okresem, przede wszystkim pod względem tempa wzrostu liczby uczniów. Przypisujemy to nie tylko ogólnoświatowym ograniczeniom narzuconym z powodu koronawirusa, w tym całkowitemu zamykaniu szkół, ale także ogólnie rosnącemu zaufaniu do edukacji online. Wierzę, że w przyszłości będziemy funkcjonować w połączonym formacie nauczania online i offline. Wiele przedszkoli, szkół i uniwersytetów po rozpoczęciu korzystania z narzędzi do nauki online dostrzegło w nich potencjał na optymalizację procesu edukacyjnego. Dlatego format nauczania hybrydowego będzie nadal poszukiwany, udoskonalany i rozwijany – mówi Max Azarov, CEO Novakid.
Plany na nadchodzące miesiące
W 2020 r. firma Novakid znacznie rozwinęła funkcjonalność osobistych kont uczniów, jak również zaktualizowała kursy edukacyjne: wprowadzono quizy i inne elementy rywalizacji z własnymi systemami nagradzania. Korzystając z tego formatu, szkoła wpisuje się w światowe trendy dotyczące wprowadzania do edukacji elementów grywalizacji. W bieżącym roku startup Novakid będzie nadal rozwijać obszary, które są już obecnie wykorzystywane podczas pracy platformy EdTech: rozpoznawanie i analiza obrazu i głosu, analiza scenariuszy zachowań uczniów, budowa modeli rekomendacji, personalizacja nauczania oraz automatyzacja pracy lektorów i nauczycieli.